Opbouwen voor seizoen 2011

Slinger
Alfist
AR 33: Type III 1.7 i.e.

Opbouwen voor seizoen 2011

Berichtdoor Slinger » 29 jan 2011, 22:25

Na in 2009 op deze manier over het circuit te vliegen:

Was ie afgelopen jaar verpakt in een matzwarte sticker:

En zo staat ie er nu bij:

WANT,
deze: (niet alleen deze natuurlijk :roll:)

Komt nu in deze:

De Matzwarte koets+kooi is nu te koop en ook de kunststof kofferklep.

Maarja, alles moet dus overgezet worden en nieuwe kabels moeten getrokken worden. Want er zit heeeeleeemaal niets meer in de SW.
Gister en vandaag de Matzwarte compleet getript, volgende week weer verder bouwen.
Plannen voor volgende week zijn,
blok opfrissen,
bak opfrissen,
SW carrosserie goed schoonmaken en binnenkant opnieuw in de verf zetten, want zit nogal wat vliegroest etc.
En moet vd week ff alle poten wegbrengen, want die hebben nu hun beste tijd wel gehad, Gereviseerde dempers zullen wel een verademing zijn..

Squadra MHD
Super Alfist

Re: Opbouwen voor seizoen 2011

Berichtdoor Squadra MHD » 04 mar 2011, 22:43

Aha, grote plannen?

Vanwaar nu een SW? zijn die in basis niet zwaarder?

Is er al bekend aan welke races jij mee doet? zodat we eens kunnen komen kijken naar je kunsten (idee voor meeting?)

Groet Menno
Menno
Scarb #4937

Huidige:
Alfa 33 1.7ie '92 Rosso Alfa (DL-NG-22)

Vorige:
Alfa 156 1.8ts '01 blue cosmo
Alfa 145 1.6ts '00 blue Sirio Metallico
Alfa 156 SW 1.8ts '01Grigio Metallico
Alfa 156 1.6ts '00 Nero
Alfa 33 1.7 ie '91 Verde mirto

Geert-Jan
Beheerder
AR 33: Geen
Contacteer:

Berichtdoor Geert-Jan » 05 mar 2011, 00:23

Goed idee Menno, dat had ik ook al eens geopperd.

Slinger
Alfist

Berichtdoor Slinger » 09 mar 2011, 00:41

Squadra MHD
Super Alfist

Berichtdoor Squadra MHD » 10 mar 2011, 20:40

@slinger: Ach so... tja je hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden natuurlijk als ie er al kant en klaar is ;)

Had inderdaad al ergens uit een reactie ergens van William begrepen dat de wegligging van een SW als beter wordt ervaren door het hogere gewicht aan de achterkant. Daarnaast vindt ik persoonlijk het model erg mooi.

zullen de agenda eens even doorspitten.

Succces met de opbouw!

@GJ: mot'n mor aains wat in de groep gooi'n nait?
Menno
Scarb #4937

Huidige:
Alfa 33 1.7ie '92 Rosso Alfa (DL-NG-22)

Vorige:
Alfa 156 1.8ts '01 blue cosmo
Alfa 145 1.6ts '00 blue Sirio Metallico
Alfa 156 SW 1.8ts '01Grigio Metallico
Alfa 156 1.6ts '00 Nero
Alfa 33 1.7 ie '91 Verde mirto

Slinger
Alfist

Berichtdoor Slinger » 31 mei 2011, 15:13

Jammergenoeg nog steeds geen vorderingen, eerst de Bertoneracer verkopen en daarna kunnen we weer verder.
Ik rkijg de laatste tijd alleen steeds vaker PB's van mensen over het hoe en wat om een racert te bouwen, dus leek mij misschien handig om hier het antwoord van de laatste PB te posten, dus ter info:

Specs van hoe mijn 33 vorig jaar was, zijn niet echt speciaal.
Standaard 16v, met een Squadra chip, oliekoeler en een aangepast carter zodat de lagers er niet uit lopen.
Aan de voorkant wel op maat gemaakte en instelbare uniball suspensie. Eigenlijk nooit wat aan afgesteld oid. ik vond het wel prima rijden zoals het was.
Achteras is wel eentje met schijven. gele koni's, en ingekorte veren van een opel omega.
Mijn remmen waren compleet standaard, alleen wel Ferodo blokken, zo uit mijn hoofd de DS2500 maar kan ook heel goed 3000 zijn. Schijven voor wel geventileerd, achter standaard.
Versnellingsbak is bij mij aangepast, ratio's weet ik even niet, is een oude bak van Hutzezon, en er zit een differentieel in.
Eerste seizoen reed ik met een 1.5 bak en dat was echt prima! 1.7 kan ook maar is eigenlijk te lang voor Nederlandse circuits.

GEEN veerpootbrug, dat rijd echt voor geen meter.

Verder natuurlijk helemaal leeg met kooi. Wielbak eruit, en een alu plaat er voor in de plaats, gewoon vastgeschroefd.
Ik reed afgelopen jaar ook gewoon nog met de standaard tank.
Ik heb vorig jaar wel een polyester motorkap en achterklep gehaald. Is eigenlijk niet echt nodig bij de motorkap, want als je die goed leeg zaagt weegt ie ook niks meer.
De Achterklep die veel lichter is doordat er geen glazen ruit in zit, moet je later pas doen als je minder gewicht in die kont wil, die kont is bij een 33 al aardig licht. Had toen een racetank liggen die achterin zou komen maar dat is uiteindelijk uitgesteld.
Verder heb ik de accu op de passagiersplek staan, in zo'n plastic bak die je bij de meeste autosportzaken wel kan halen.
Voor bij Squadra-Italia(DNRT regels) is het ook nodig hoofdstroom schakelaar binnen en buiten de auto maar dat is nou ook niet echt een probleem om te fabrieken.

In Januari ben ik begonnen met het opnieuw opbouwen, maar nu met een SW carrosserie, de oude van race-kees.
Zal qua specs bijna hetzelfde worden, alleen wel een race tank, en deze body is doorgelast en heeft een uitgebreidere kooi.
Tijd en geld is op dit moment een beetje het probleem om verder te gaan.
Je gaat er van uit om even eenvoudig alles over te hangen, maar er moeten toch altijd weer een slangetje hier, een aantal boutjes daar, filtertje zus, schakelaartje zo, vervangen worden en loopt het qua kosten uiteindelijk nog best op. Vooral als je dan weer specifiek racespul moet hebben, want op ieder doosje of onderdeel waar op staat "racing" hangt een prijskaartje aan waar op staat "Godsgruwelijk duur". Maar het is hobby dus dat moet je niet bijhouden ;)

Er is eigenlijk niet heel veel nodig om goed mee te komen met een 33. Ik haal er nu na 1,5seizoen nog tijd van af. Zit nu op 2.09.7 op Zandvoort. Dus sneller dan menig 75 en ook nog wel een paar van die 155's en het klassieke spul houd ik achter me.
Ik rijd op Toyo R888 banden, die semi slicks. ik gebruik altijd oude van mijn vader z'n racer want geld voor nieuwe heb ik niet.
Maar met een beetje beleid en Links-Rechts, Voor-Achter omwisselen kan je een behoorlijke tijd met zo'n setje doen.

Mocht je nog verder vragen hebben, kan je natuurlijk altijd PB'en!

Geert-Jan
Beheerder
AR 33: Geen
Contacteer:

Berichtdoor Geert-Jan » 31 mei 2011, 16:45

Wow, heel erg duidelijk man, hier kunnen de racers in spe wel wat mee dacht ik zo! Als ik dit zo lees krijg ik spontaan de kriebels om het eens te proberen :P Maar er sluipt dan vaak weer veel geld in, en dat heb ik er op dit moment niet voor over.

Succes met het racen verder!

Slinger
Alfist

Berichtdoor Slinger » 20 sep 2011, 20:42

Pssssst, hij is te koop

Terug naar “Algemeen”